866,9 km – PB – Korzeniewo.
Na prawym brzegu, wejście do basenu portowego, należącego do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej – Nadzoru Wodnego w Korzeniewie. Postój za zgodą kierownictwa. Cumowanie możliwe również do betonowego nabrzeża na prawym brzegu rzeki. Nie jest to jednak wygodne i bezpieczne miejsce dla jednostek turystycznych. Z miejsca postoju dobrze widać zabytkowy budynek wodowskazu. Jest zielony i stoi na wale otaczającym port. Zbudowali go w latach 40. XIX wieku Prusacy. Na wieżyczce, którą wciąż można podziwiać, umieścili wówczas mechanizmy wodowskazu. Załogi pływające mogły z daleka odczytywać stan wody. Wodowskaz przestał pełnić swoją funkcję przed II wojną światową. Dziś niewiele osób wie o jego pierwotnym przeznaczeniu, czasami mylą budynek z sanktuarium. Możemy też wybrać się do położonej tuż za wałem urokliwej i spokojnej wioski Korzeniewo (sklepy), a jadąc dalej tą samą drogą, po 5 km dotrzemy do Kwidzyna.
869,5 km – most drogowy.
Most łączy drogę krajową nr 91 (dawna „jedynka”) z drogą krajową nr 55 i odkąd został oddany do użytku, ułatwia mieszkańcom Kwidzyna dojazd do autostrady A1.Wcześniej najbliższe mosty znajdowały się w okolicach Tczewa i w Grudziądzu – oba oddalone o około 40 km – co czyniło ten odcinek Wisły najdłuższym odcinkiem bez przeprawy mostowej, w całym jej biegu.
870 km – Jaźwiska, uciążliwy przemiał.
874–875 km – ostrogi.
Widoczne dopiero przy niskich stanach wody – istnieje ryzyko napłynięcia i uszkodzenia jednostki pływającej
876,9 km – LB – ujście rzeki Wierzycy.
Szlak nieżeglowny, jedynie dla kajaków
876,9 km – LB – Gniew.
Pierwsza wzmianka o Gniewie pochodzi z 1229r. „terram Gymeu” i dotyczy ziemi
pomiędzy Wisłą a Wierzycą. Tę ziemię w 1282r. przejęli Krzyżacy i urządzili tu gród
a następnie wybudowali okazały zamek, będący domem komturów. Od 1466r. miasto
wróciło do Polski a zamek był siedzibą starostów m. in Albrechta St. Radziwiłła
i Jana III Sobieskiego. Miasto zachowało polskość w okresie rozbiorów 1772 – 1920,
a zamek przekształcono pruskie koszary i więzienie. Po powrocie do Polski spłonął
i był trwałą ruiną. Odbudowywany przez wiele lat staje się ważną atrakcją turystyczną
Kociewia. Obecnie twierdza słynie z turniejów rycerskich, zaciętych bitew
i wspaniałych spektakli, podczas których rycerze kruszą kopie, a husaria ściera się ze
szwedzkimi muszkieterami. Do najciekawszych imprez zalicza się Vivat Vasa - Bitwa
pod Gniewem, 1626 r., Turniej rycerski króla Jana III oraz Festiwal Muzyki Gospel.
Niezapomnianych wrażeń podczas pobytu w Gniewie dostarczą również spacery po
średniowiecznych uliczkach miasta, rejsy gondolą po Wiśle i przejażdżki powozem
po urokliwych zakątkach gminy.
W Gniewie możemy zatrzymać się „na dziko”, na LB za nieczynną przeprawą promową.
Jednak przy niższej wodzie przycumować można jedynie po prawej stronie, bezpośrednio
do piaszczystej łachy. W sezonie znajduje się tutaj przystań gondoli, do której
należy wpłynąć kanałem pod zamek prowadzącym od przyczółka nieczynnego promu.
879 km – Ciepłe, uciążliwy przemiał.
884 km – zerwana od strony lądu ostroga.
Przy niesprzyjającym układzie nurtu względem łachy piaszczystej, statki zagrożone są zepchnięciem na niezniszczoną część ostrogi, która znajduje się w chwili obecnej w odległości 70 m od brzegu.

